Професор кафедри Першукова Оксана взяла участь у навчальному тренінгу «Керівництво та управління програмами з багатомовної освіти», що відбувся 5-8 листопада 2018 р. в м. Київ в готелі «Mercure Kyiv Congress», вул.В.Гетьмана, 6.
Захід організовано Міністерством освіти і науки України під егідою офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин в рамках роботи проекту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті» на базі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів Закарпатської, Одеської та Чернівецької областей ( 2016-2021 рр.). Науковий керівник проекту доктор педагогічних наук Першукова О.
В роботі тренінгу взяли участь:
Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України
Юрій Кононенко, директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Світлана Харченко, головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Катерина Хертель, співробітник національних проектів офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин Андрій Гончак, експерт офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин Пітер Мехісто, Інститут освіти Університетського коледжу Лондона |
Впродовж роботи тренінгу проаналізовано успішні моделі багатомовної освіти, зокрема розглянуто досвід Малайзії, Гонконгу, Естонії, Фінляндії, Кіпру та США (штат Юта). Особлива увага була приділена:
визначенню ключових понять галузі багатомовної освіти,
ознайомленню з плануванням програм з багатомовної освіти та їх керівництвом;
розробці шкільного плану формування багатомовності школярів;
застосуванню нових технологічних підходів з формування багатомовності, зокрема скафолдингу;
оцінюванню в багатомовній освіті.
Тренінги проводив Пітер Мехісто, знаний в Європі фахівець, автор посібників з формування багатомовності. В роботі тренінгу взяли участь вчителі й методисти Одеської, Закарпатської, Чернівецької, Запорізької та інших областей України, а також науковці Інституту педагогіки, Інституту інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України, а також Інституту модернізації змісту освіти.